Salgsbetingelser

 Dette er våre salgsbetingelser ved kjøp i Egersund Numismatikk & Antikk A/S sin nettbutikk som videre i dette dokument blir referert til som ”vi” eller ”oss” eller www.mynthandelen.no

1. Generelt

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

2. Parter

Selger er Egersund Numismatikk & Antikk A/S og blir følgende referert til som www.mynthandelen.no, eller ”vi” eller ”oss”.

Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir følgende referert til som "kjøper", ”du”, ”deg”, ”din” eller ”ditt”.

3. Bestilling

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert i vårt bestillingssystem. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg per e-post.  Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar denne, og sjekk at ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med din bestillingen. Ved opprettelse av konto hos oss i nettbutikken vil du på ”min side” på www.mynthandelen.no kunne følge status på levering på din bestilling. Her vil ordren også lagres. Bestillinger leveres av Posten Norge og leveringsalternativer kan velges i kasseløsningen i nettbutikken.

4. Opplysninger i nettbutikk

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig, men vi tar imidlertid forbehold om at skrivefeil kan forekomme.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt.

5. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme ved bestillingen, og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til frakt, emballasje m.m.

Vi gjør vårt beste for at priser i nettbutikken til enhver tid er korrekte, men vi tar forbehold om at prisfeil kan forekomme.

6. Betaling

Kjøp i nettbutikken kan foretas gjennom betaling med Vipps, bankkort, forhåndsbetaling til konto eller postoppkrav.

Ved bruk av bankkort (Visa eller Mastercard) blir beløpet på ditt kjøp trukket / belastet ditt bankkort ved vår utsendelse av faktura bilag på e-post.

Når du betaler med bankkort hos oss blir betalingen behandlet av Nets (tidligere BBS), som er en elektronisk betalingsløsning for Visa og Mastercard.

7. Levering og forsinkelser

Levering av produktene skjer på den måte og sted som er angitt i ordrebekreftelsen, utlevering / sending fra vårt lager gjøres fra 1 til 5 virkedager etter at betaling av ditt kjøp er registret hos oss. 

Dersom utlevering / sending av produktene fra vårt lager skulle bli forsinket med mer enn 5 dager etter at din betaling er registrert hos oss, vil vi gi deg informasjon så raskt vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når utlevering / sending vil være.

Leveringstider for bestillingsvarer (ikke lagerførte produkter hos oss) kan variere mellom 2 til 6 uker etter din registrerte forhåndsbetaling hos oss, produkter som er bestillingsvarer har dette oppført under informasjon om produktet i nettbutikken.

8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, må du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om det er feil eller mangler ved produktene. 

9. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler når du får produktene i din besittelse kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje inne rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjon sendes oss skriftlig.

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner.

Retten til å reklamere gjelder to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten. Hvis forbruker ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

10. Angrerett

Angrerettloven gir kjøper rett til å angre kjøp.

Angreretten forutsetter at kjøper senest inne 14 dager etter at kjøper mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Dersom kjøper ikke har mottatt angrerettsskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og i samme stand som kjøper mottok den.

Angrerettloven gjelder ikke hvis forseglingen på produkter har blitt brutt. 

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innenfor rimelig tid. Eventuell returforsendelse skal betales av kjøper. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje og sammen med angrerettskjema.

Dersom kjøper har benyttet seg av angreretten i henhold til kriteriene, er vi forpliktet til å betale tilbake til kjøper det kjøper har betalt, inkludert porto for forsendelsen fra vårt lager til kjøper. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi har mottatt godkjent forsendelse fra kjøper.

Forsendelser som blir returnert til www.mynthandelen.no grunnet manglende uthenting på Posten vil belastes med et gebyr på kr 300,- til dekkning av utsendelse og frakt som vi må betale.

Angreretten gjelder ved forbrukerkjøp og salg til foretak innbefattes ikke av forbrukerkjøpsloven.

11. Personopplysninger

Vi behandler kun personopplysninger som oppgis til oss og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor kjøper. Vi behandler persondata ifølge lov om personopplysninger og vil aldri selge disse videre til andre virksomheter.

12. Avbestilling

Dersom kjøper ønsker å avbestille varer så må kjøper kontakte oss omgående og senest innen 12 timer fra kjøper har utført bestillingen hos oss. Dette må da gjøres via e-post eller vårt kontaktskjema som en finner på vår forside i nettbutikken.

13. Garantier og forsegling av produkter

Da vi selger hovedsakelig Numismatiske objekter og antikviteter så vil vi på alle våre produkter såfremt det ikke er blitt spesifisert annerledes garantere for at det ikke blir solgt av oss falske produkter eller piratkopier av produkter.

Noen av våre produkter vil av denne grunn være forseglet for å kunne garantere at de er ekte produkter og ved brutt forsegling vil denne garantien bortfalle. Emballasjen vil være slik at kjøper har muligheter til å kunne få bekrefte at produktet er ekte uten å måtte bryte forseglingen først på produktet.

På våre produkter som rekvisita og annet tilbehør så vil garantitiden stå på medfølgende emballasje.

 

Egersund Numismatikk & Antikk A/S